vineri, 5 octombrie 2012

Maros Bike Marathon

Ca sa povestesc despre MBM ar fi putin cam nedrept pt. celelalte competitii de acest gen, din simplul motiv ca nu as putea fi f. obiectiv. Asta datorita faptului ca am o mare simpatie pt. tot ce se intampla la Cluj in acest domeniu (si nu numai), orasul si prietenii ce i-am dobandit prin etapele Clujul Pedaleaza mi-au intrat adanc la suflet, asa ca o sa incerc sa fiu si critic.
In 2010 si 2011 am participat doar la tura de 50, cum anul asta am zis ca fac numai ture mari, MBM-ul nu a fost o exceptie. Daca tura de 50 mi-a placut f. mult, cea de 80 a fost mirifica, nu a fost nici o portiune in care sa zic ca urcarea sau coborarea este exagerata. Zonele preferate ar fi, ca si coborare: portiunea de singletrail de 3 sageti din padure...f. faina; si ca urcare, desigur Papele :-P.
Desi imi propusesem un plan de antrenament pt. MBM, nu am reusit sa fac mai nimic, din cauza unei raceli ce m-a cotropit cu o sapt. inainte de concurs. Daca la pregatirea fizica am stat prost, cea tehnica a fost f. serioasa. Avand in vedere problemele cu lantul si penele ce le-am avut regulat la fiecare concurs, am intervenit si am remediat problemele de "statornicie" a lantului pe pinioane/placi, a.i. nu am avut nici cel mai mic rateu de lant. Cat despre pene/snakebite-uri...am trecut pe sistem tubeless cu solutie antipana, reusind sa inchid rotile (sa numai piarda f. multa presiune) cu cateva ore inainte de start.
Asa ca am luat startul f. increzator in bitza. Dupa startul propriuzis, pe urcarea de 12km, m-am luptat sa imi reglez respiratia, sa elimin cumva solutia antirespiratie din nas, care din pacate nu m-a parasit odata cu raceala. De eliminat mergea numai cu metoda spray-ului rusesc, dar aglomeratia de pe tot parcursul primei urcari nu mi-a dat acest prilej.
Rulam paralel cu Florin Stana, pe prima catarare, destul de aproape unul de altu, mai si schimbam 2, 3 cuvinte, cand la un moment dat intra cineva in depasire pe mijloc, intre noi, bineinteles ne agata pe amandoi, pe mine mai tare, respectivul cade si eu peste el, Florin scapa. Din fericire fara urmari fizice sau tehnice. Aproape de finalul catararii reusesc sa imi intruu in ritm cat de cat, nu opresc la primul PA, era aglomeratie ca la mall, oricum nu aveam nevoie de nimic.
Pe o portiune de coborare sunt improscat cu lichid antipana Joe, din roata din fata. Nu ajungeau scurgerile de lichid antirespiratie din nas :-P. Pt. maratonul urmator imi caut cauciucuri pline, da as pune pariu ca fac pana si cu astea. In continuare am mers asa...pe coborarile de viteza eram improscat la greu (abia a 2-a zi am vazut ca si pe spate aveam 2 gauri), iar pe urcari si coborarile tehnice Joe isi facea treaba...lipea. Am plecat cu 3,5 in ambele roti si am ajuns cu 2 si ceva pe spate si 1 si ceva fata (bari). Deci Joe si-a facut destul de bine treaba, pt. ca sunt ditamai gauroacele si penetrarea a survenit relativ la inceputul cursei.
A 2-a zi a fost mai distractiv cand vreo 2h am curatat la bitza care in mod normal o spal in 10 min. Inca odata Joe s-a lipit perfect si de cadru si de parul de pe picioare. Ca protectie nu stiu daca ar trebui sa ma rad pe picioare sau sa port compresori? :-P
Sa revin la traseu, descris in cateva cuvinte: solicitant, mai tot timpul peisaje frumoase, cand pe stanga cand pe dreapta, presarat cu coborari tehnice, poteci, coborari de viteza si mai tot ce ar trebui unui maraton adevarat. Bine marcat, o singura problema a fost la copacul taiat ce era pe singletrail, unde nu stiai pe unde so apuci si bineinteles ca am luato pe partea gresita, am revenit repede.
Inca un minus ar fi aglomeratia de pe prima urcare, se putea cat de cat evita cu un start decalat intre ture 80/50. In rest, cum ma asteptam totul a fost excelent, asteptam cursa anul viitor, sa mai imbunatatim timpii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate