luni, 27 august 2012

Geigerrrrrr

Am trecut si testul Geiger, adica 100km si 3500hm. Cifrele spun prea putin, traseul fiind unul ce te stoarce atat pe urcari cat si pe coborari.
Desi nu era in plan pt. mine anul acesta, fiind mult mai mult decat credeam ca pot duce, maratoanele (turele lungi) fiind ceva nou, primul an in care aleg max de km de la un eveniment. Asa ca am luat startul cu ceva frica, mai ales ca urmare a relatarilor celor care au mai fost, am decis sa ma dau ca la o tura normala. Asa ca am luat rucsacul pe spate cu camere, ulei, scule, bidon de rezerva (sechele in urma deshidratarii de la BMM), etc. Aveam la mine si camelbak, dar nu l-am luat, fiind asigurat de organizatori ca sunt izvoare si PA-uri care ar trebui sa iti asigure hidratarea si chiar asa a fost.
Multa lume la start, vreo 500-600 de rideri, asa ca am luat startul destul de calm fara sa ma agit prea tare. Dupa retragerea masinii de politie riderul din mine a inceput sa iasa la iveala, asa ca am inceput sa depasesc, dar la primul gat de pe traseu, cel din fata nu a rezistat pe bitza, fiind in roata lui, neavand spatiu de manevra, am descalecat si eu. Portiunea super aglomerata din padure n-a fost tocmai ok, fiecare dandusi in petec acolo, de aceea cred ca era bun un start departajat in genul BMM.
Pe scurt: 
- Mi-a placut f. mult urcarea lunga de pe poteca prin padure unde am avut un ritm f. bun.
- Am oprit la toate PA-urile sa fac plinul de bidon si in schimb inca de vreo 3 sau 4x la izvoare, deoarece deveneam stresat cand bidonul scadea sub jumatate (sechelele :-)).
- Am mai oprit de vreo 3x sa ung lantul, bitza mea consuma ulei mai mult decat Dacia ce am avuto acum 20 de ani.
- Doua sectiuni de coborare prin padure mi-au amintit de vremurile cand impingeam si la vale, sau mai bine spus mentineam bitza sa nu o ia la vale. In rest coborarile, mai toate periculoase le-am facut f. prudent, controlat, asa incat am scapat fara nici o zgarietura.
- Cum e si normal, a intrat deja in obisnuinta, am facut pana, una mai speciala, pe roata spate, odata la 1h faceam un refill cu aer, adica mai dadeam si vreo suta de pompe sa mai urce sangele si in maini, desi urca destul pe coborari. Decizie proasta sa ma complac asa si sa nu schimb camera, dar asta e, vorba lui Veze la ture scurte merge.
- Cei 2 gemeni din mine au alternat pe rand pe traseu, boemul in zonele cu peisaje, casute rustice si vechi...ritmul era si el boem :-), riderul cand aparea cate un concurent in zare.
- M-am intalnit cu Maus pe traseu, el venea eu ma duceam, mi s-au refacut in cap fazele de retacire de la Tarcu, asa ca il intreb automat daca sunt bine, imi spune ca da....si imediat imi pica fisa ca e partea comuna, el incheia deja bucla pe care eu tocmai o incepeam. Imediat vine PA-ul cu cola, eu nefiind un bautor de cola am baut si la dus si la intors :-)) ...bere naveau :-(.
- Marcaje vedeai si daca ii dadeai tare si priveai in jos, erau vopsite pietre, si daca priveai peisajul, erau panglici prin copaci, sageti directionale, xuri cu drum gresit, f. bine marcat traseul. Gradul de dificultate al coborarilor era de altfel marcat, in unele portiuni cele 3 sageti nu isi aveau rostul, dar nu apareau in altele, per total marcarea traseului facuta f. f. bine.
- Pe portiunea de push pe pietroaie o turma de oi cu 2 magari (nu ciobanii :-)) s-au interpus ascensiunii mele. Am penetrat destul de greu si am inteles f. bine zicala "esti prost ca oaia". Magarii au fost mai de treaba si cainii la fel.
- Ultimii 10-15 km m-au gasit intr-un sprint cu roata spate aproape pe geanta, nu-mi permiteam sa o umfluu pt. ca eram urmarit de Veze si inca un rider. Am zburat peste toate radacinile, pietrele, bordurile, santurile din padure si din parc. Si totusi la final am ajuns "neterminat", acum am inceput sa le inteleg intru totul pe unele femei :-)).
Cu toate ca am fost frustrat pe cele 2 sectiuni unde venea bitza peste mine, la anul voi veni cu o atitudine mai competitiva (ca de aia e concurs) si cu un target de cel putin 30min mai rapid.
Traseul a fost hard dar nu pe masura retinerilor mele din timpul cursei.
Per total, organizare excelenta, un eveniment ce nu trebuie ratat, felicitari organizatorilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate