luni, 26 septembrie 2011

Transdolomiti - Ziua 8

Monte Pasubio (Rif. Papa) - Torbole (Lago di Garda), 50km, 350hm
Duminica 21.08.2011
Ultima zi de bicicleala, zi in care coborarea este cea care predomina, urcarea fiind doar la plecare, numai asa de incalzire. Trecem masivul Pasubio pe drumul european E5, acest drum E5 pe care tot ne-am dat, este un drum (poteca, macadam, asfalt) de vreo 3200km ce strabate Alpii si trece prin Germania, Austria, Elvetia, Italia si Franta.
Deci urcam prin Arco Romano pana la Capella 2074m si mai departe pe poteca la Sette Croci. De aici mai avem putin de impins, carat bitza pana intram pe E5. Portiunea de trail in coborare, pe coasta, pana in Rif Lancia este una spectaculoasa, in primul rand ca si peisaj, dar si ca dificultate, acesta fiind punctul forte al zilei.
Oprim la Rif Lancia 1825m, umplem bidoanele cu apa si stam la un suc. De aici numai coborare pana in Rovereto 204m, mai intai pe macadam, dupa asfalt. In Rovereto mergem direct la gara sa rezolvam biletele de tren pt. intoarcerea la masina de a doua zi dimineata. Dupa ce butonam vreo 3 automate de bilete ne prindem cam care este succesiunea de butoane ce trebuiesc apasate pana sa iasa produsul final: biletele.
Plecam din Rovereto pe pista de biciclete pana la Nago, de unde se vede prima panorama cu Lago di Garda, mai apoi ajungem la Torbole, pe la ora 14. Aici rezolvam neasteptat de rapid cazarea, ci nu orice cazare, accesibila ca pret si langa lac, la penthouse, cu vedere la lac. Trecem drumul catre plaja hotelului si direct in lac. O baie pe cinste dupa 8 zile de bicicleala maxima.
Dupa baie ne cam taie foamea, colindam putin orasul pana gasim o pizzerie care sa functioneze la ora aia, nu era nici pranz nici cina. Dupa din nou baie si seara zacem pe terasa la o sticla de Prosecco. Asa se incheie si ultima zi de aventura, o zi relaxanta, cu vreme f. frumoasa si un descent memorabil.