vineri, 9 septembrie 2011

Transdolomiti - Ziua 6

Marcesina - San Sebastiano, 63km, 1649hm
Vineri 19.08.2011
Plecam din Marcesina dupa ce ne ghiftuim bine la micul dejun, usor stresati ca nu avem cazare rezervata. Nu ne facem plinul de apa la plecare deoarece apa de la cabana nu era potabila (ceva strategie de vanzari banuiesc), cu speranta ca vom gasi un izvor prin apropriere.
La review-ul zilei pe care il faceam in seara precedenta pe road book-ul si scurta descriere a celor de la tourfinder, am citit cum ca ar fi o tura secetoasa, dar la plecare ne gandeam ca vom gasi totusi unde sa facem plinul.
Tura din ziua de azi va fi iarasi o calatorie in trecut, de data aceasta una ceva mai recenta, din timpul primului razboi mondial dintre Austria si Italia. Traseul prin Altopiano di Sette Comuni este unul f. bolovanos ce trece prin ruinele fostelor redute, fortarete si platouri unde s-au dat lupte grele, pe scurt, un drum incarcat de istorie.
Incepem bineinteles cu urcare, apa pe care o mai avem in bidoane se termina in primii kilometrii, aerul uscat si caldura isi fac efectul asupra conditiei fizice, ne miscam din ce in ce mai greu. Intrebam pe oricine ne iese in cale cat mai e pana la apa...mult. Un italian dragut ne imparte ceaiul lui la toti. Portia care revine fiecaruia nu ne ajunge nici macar pana in stomac, se evapora pe limba :-). Ne intersectam si cu trupa de austrieci, dar nu reusesc sa ii combin la ceva apa (aveau camel bag-uri).
Dupa ce mai urcam ceva dam de un microbuz la care nu era nimeni, dar la umbra caruia ne astepta o canistra de plastic transparenta de vreo 20L plina cu apa. Fara sa ne gandim prea mult cei cu ea, a cui o fi...ne umplem bidoanele si ne potolim setea care ne bantuia de ceva ore bune. I-am urat sanatate si numai bine posesorului canistrei ce ne-a salvat de la o deshidratare crunta.
Asa se mai pot observa si din obiectivele turistice, transee, fortarete din 1.War, nu cautatul disperat dupa surse de apa.
Coboram ceva pe bolovanis si dam de Campo Gallina, scena a unei batalii, aici oprim sa cercetam zona si sa ne odihnim. Urcam in continuare pe Erzherzog Eugen Straße, strada militara.
Scurta hidratare, pentru ca nu ne-am halosit sa golim canistra omului, am facut fiecare doar un plin, nu ne ajunge prea mult, incepem sa intram iarasi pe rosu, dar nu pentru mult timp, deoarece ajungem la singura sursa de apa din zona, fantana pe care toti ne-o inchipuiam si o vedeam de ceva timp, dupa fiecare curba sau stanca. Aici ne hidratam asa cum trebuie si dupa o catarare scurta dovedim prima ascensiune a zilei, ajungem in Bocchetta Portule 1952m. De aici coborare pe macadam pana la rustica cabana Malga Larici (1640m). Aici un fel de cabana/ferma/birt de familie, ceva f. rustic, singura noastra sansa de a lua pranzul.
Recuperare maxima dupa ce mancam si ne hidratam cu beroase, sucuri, fiecare cu ce poate.
De aici dupa o urcare scurta incepe coborarea pana la Forte Verle (Passo Vezzena - Trento), o ruina a unui fort bombardat de austrieci in 1.War. Relatarile unui ghid zice ca fortul austriac a fost bombardat tot de austrieci, care aveau o baterie de tutunuri sus in munte, fortareata fiind jos in pas. Bombardamentul a survenit in urma predarii autriecilor din fortareata fortelor italiene.
Noi nu ne predam si coboram in continuare prin padure pana la Fort Belvedere. Aici o alta fortareata, de data aceasta una bine intretinuta si introdusa in circuitul turistic al zonei. Plin de turisti, ne oprim si noi, unii sa viziteze fortareata altii terasa fortaretei.
Plecam mai departe spre Lavarone, de aici incepe misiunea cazarea. Oprim in Lavarone la biroul de info turism. Gasim cazare chiar in Lavarone, dar fiind devreme si ziua ce urmeaza putin mai grea, decidem sa mai parcurgem ceva si din urcarea zilei ce urmeaza asa ca rezervam locuri la Albergo Al Sole din San Sebastiano.
Ajungem pe Senterio della Pace, un super trail prin padure care da direct in Carbonare, localitatea ce trebuia sa fie destinatia pe ziua curenta. Mai departe pe asfalt, ajungem la San Sebastiano cu o urcare de vreo 250hm in 4km.
Incheiem o zi istorica si secetoasa la o cina si un pahar de vin/bere.
Poze din ziua 6.

Transdolomiti - part2 from Sorin on Vimeo.