miercuri, 24 august 2011

Transdolomiti - Ziua 2

Fodara Vedla - Cherz, 30km, 1400hm
Luni 15.08.2011
Trezirea destul de devreme, luam micul dejun si iesim sa cercetam zona pe care nu am apucat sa o vedem seara. Cabana este situata intr-o vale cu privelisti superbe, bineinteles poze si plecam pt. ca ne ateapta o zi grea si fara cazare.
Incepem cu o coborare catre cabana Pederue unde normal trebuia sa innoptam numai ca nu am gasit locuri libere. Coborare pe drum macadam cu pietre destul de mari si inclinatie serioasa, in curbe (ace de par) un asfalt lucios plin de pietris. Destul de greu dar odata ajunsi in Pederue incepem urcarea in Fanes. Incet, incet se lasa ploaia, ne imbracam corespunzator si pe ploaie catararea este mai vioaie, dar peisajul este in ceata, deci nu vedem prea multe.
Ajungem la cabana de varf Faneshuette (2080m), oprim sa ne mai incalzim la un ceai si sa ne uscam cat de cat. Asteptam tardiv oprierea ploii, nici o sansa. Numai avem timp de asteptat si ii dam bice in continuare catre Col de Limo (2172m) de unde incepe coborarea, la inceput pe poteca bolovanoasa, pietrele ude, o "placere" sa mentii controlul bitei. Ne descurcam si cu asta si ajungem la Capanna Alpina (1720m) unde oprim pt. pranz si inca o uscare.
Aici gasim stand de service biciclete cu tot ce trebe, chiar si furtun sub presiune de spalat.
Ora pranzului a trecut deja, asa ca ospatarul ne ofera ce mai este pe la bucatarie: ceva pizzulici si sandviciuri. Hainele se mai zvanta cat de cat, ne echipam si o luam din loc pt. ca urmeaza urcarea de dupamasa catre cabana Pralongia (2157m).
Nici nu incepem bine urcarea ca soarele isi face aparitia, ploia inceteaza, asa ca intindem hainele la uscat agatandu-le de rucsac. Urcare f. placuta catre Pralongia care s-a terminat parca prea repede. Cabana Pralongia este la varful instalatiilor de cablu ce urca din statiunele de schii, si tinta noastra unde trebuia sa ne cazam, dar inca odata din cauza perioadei nu am gasit locuri nici macar cu o luna inainte. Asa ca de aici incepe din nou vanatoarea de cazare.
Nu este prea tarziu asa ca avem sperante sa gasim ceva. Incepem coborarea fragmentata de opririle la orice cabanuta, dar dupa numai 5 km ajungem in Cherz unde gasim cazare, singura problema fiind ca satucul nu are restaurant si trebuie sa coboram vreo 200m pe care mai apoi sa ii urcam cu burtile pline.
Ne cazam si coboram in Renaz sa ne furajam, bagam o pizza si ceva beri si digestia o facem pe urcare, inapoi la Cherz.
Inca o zi reusita, cu toate ca ne-a ploua jumatate de zi.